Sunday, January 8, 2012

Selamat Tahun Baharu 2012

Selamat Sejahtera dan Salam Satu Malaysia kepada semua pelajar OUM!!!

Bertahun lamanya blog ini tidak di-update. Owh rindu pula dengan pelajar OUM. Sekarang saya sudah tidak lagi mengajar di OUM disebabkan berpindah kerja ke Labuan, dan PPT Labuan pun tidaklah sebesar PPT lain yang pelajarnya lebih ramai dan memerlukan lebih ramai tutor.

Disebabkan minat yang mendalam untuk berkongsi ilmu pengetahuan, tidak kira dengan yang tua dan muda, kali ini saya mendapat peluang pula berkongsi pengetahuan dengan adik-adik di Universiti Malaysia Sabah - Kampus Antarabangsa Labuan (UMSKAL).

Semester ini mengajar subjek Pengurusan Kewangan Lanjutan (Advanced Financial Management). Mencabar juga dan student pun ramai. Mula-mula mendaftar dulu ada 125 orang pelajar. Selepas tambah-tolak-darab-bahagi... sekarang tinggal 98 orang pelajar yang diajar dalam satu dewan kuliah yang besar.

Berkesempatan juga bertemu dengan bekas2 pelajar OUM, yang rata2 berada di tahun akhir pengajian. Ada juga pelajar yang sudah menghabiskan pengajian. Bila bertemu, dari jauh mereka memanggil dan ingin belanja makan... Mana tidaknya makin sehat, kalau sepanjang di OUM dahulu, ada lebih kurang 100 orang pelajar, kalau semua belanja makan.... alawehhh...

Ada juga, bekas pelajar yang menyambung pengajian ke peringkat Masters. Tahniah!!! Tidak kurang juga pelajar yang sentiasa menghubungi dan bertanya tip2 berkenaan tugasan. Boleh saja.... Penulisan tugasan semuanya sama, tidak kira anda menuntut di IPT awam atau swasta. Yang penting jangan lari dari topik atau kehendak soalan.

Bagi pelajar yang baru masuk ke OUM dan akan masuk memulakan pengajian di semester baharu 2012, Selamat Datang Ke OUM. Tahun 2012 merupakan tahun yang pasti membuahkan Kecemerlangan bagi semua orang. Tahun ini juga, saya berazam untuk sentiasa meng-update blog yang saya tulis.

Ada tiga semuanya. Kalau ada masa, datanglah berkunjung.
1. http://permatabintulu.blogspot.com/ - blog peribadi - coretan, nukilan, luahan perasaan etc
2. http://jutawanbergaya.blogspot.com/ - blog motivasi - bukan berkenaan dengan wang ringgit sahaja.
    Jutawan bermaksud kaya dari semua segi. Datang lah melawat. Blog baharu dengan kandungan baharu.
3. http://panduanmenulistugasan.blogspot.com/ - blog akademik-penulisan tugasan, motivasi dan sedikit info
    ditujukan kepada penuntut OUM. (Mungkin akan juga diselitkan nanti ruangan bagi penuntut2 UMSKAL

Apa-apapun, selamat maju jaya dalam pembelajaran anda. Sampai berjumpa lagi dengan kandungan-kandungan penulisan akademik yang berkualiti.

Edwin F.

No comments:

Post a Comment