Wednesday, April 14, 2010

Tergerak Hati


Salam Perkenalan,

Tergerak hati untuk mencipta sebuah blog yang boleh digunakan untuk berkongsi pengetahuan dan kemahiran dalam bidang yang saya ceburi.

Berlatarbelakangkan akademik dalam bidang perbankan, perakaunan dan pengurusan, DITAMBAH dengan pengalaman bekerja dengan sebuah syarikat swasta dalam bidang pengurusan perniagaan, teknologi (oil & gas), pengurusan kualiti dan setiausaha syarikat membuatkan saya matang dalam kehidupan sebagai seorang insan yang bergelar manusia disamping mencari nafkah untuk meneruskan kehidupan.

Kini, saya telah menceburkan diri dengan perniagaan disampung turut menyumbangkan ilmu pengetahuan dengan para pelajar di Universiti Terbuka Malaysia (OUM) dan juga program diploma exsekutif oleh UTM-SPACE. Minat yang mendalam dalam bidang akademik dan perkongsian pengetahuan membuatkan saya sentiasa berkobar-kobar untuk mempromosikan akademik kepada semua golongan, terutamanya golongan yang merasakan diri mereka pernah tercicir daripada akademik ketika di zaman muda dahulu.

Saya juga bercita-cita tinggi untuk mendapatkan pencapaian akademik tertinggi.. PhD, yang menjadi igauan semua orang yang meminati bidang pengetahuan. Satu lagi langkah yang perlu dilalui. Semua peringkat sudah ditempuh dengan gagah. Mungkin masanya belum tiba. Banyak yang perlu disediakan, terutamanya dari segi mental dan kewangan. Apa yang pasti, ianya akan menjadi suatu realiti dimana minat dan kepuasan bertemu jodoh menjadi IJAZAH TERTINGGI..

Salam 1Malaysia

Edwin Francis.

No comments:

Post a Comment